Již ve středu ráno mohli motoristé po přemostění Strážského potoka projíždět bez omezení. Předchozí dva červencové dny, kdy byl na mostě zaveden kyvadlový provoz, se tvořily zejména v ranních a odpoledních špičkách dlouhé kolony. Objízdné trasy přes okolní ulice tehdy nebyly možné, což vedlo k mnoha stížnostem obyvatel.
Tento barokní skvost poškodil mladý řidič fabie v říjnu 2022. Pod vlivem alkoholu nezvládl řízení, přejel do protisměru a narazil do kamenného zábradlí. Po bezmála dvou letech od nehody se chybějící prvek konečně vrátil na své místo.
Investorem opravy bylo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). 'Oprava si vyžádala investici ve výši zhruba tři čtvrtě milionu korun, kterou uhradil ŘSD. Náhradu škody budeme uplatňovat u pojišťovny viníka dopravní nehody,' uvedl Jan Rýdl, mluvčí ŘSD. Dodal, že ve spolupráci s památkáři bylo nejprve nutné určit způsob opravy historického mostu a schválit technologický postup, což bylo důvodem delšího časového odstupu od nehody k zahájení opravy. Práce spočívaly především ve výměně poškozených částí památky a jejich tmelení.
Rekonstrukci mostu sice provázelo několik komplikací a výluk v dopravě, ale díky kooperaci s památkáři bylo možné projekt úspěšně dokončit. Tím se nejen zlepšila dopravní situace v oblasti, ale i zachoval významný historický prvek místní infrastruktury.