Barevné parkovací zóny ve Žďáře odloženy

Zavedení barevných parkovacích zón ve Žďáře nad Sázavou se odkládá a bude postupně testováno bez poplatků. Obyvatelé projevili značný zájem na veřejných projednáních. Starosta Mrkos uvádí, že změna bude postupná, poučena chybami jiných měst.

uniweb weby

Ve Žďáře nad Sázavou se plánované zavedení barevných parkovacích zón odkládá. Místní radnice oznámila, že nový systém parkování bude zaváděn postupně v nadcházejících letech, aby se vyhnula příliš razantní změně. Tyto změny budou nejprve testovány v praxi, avšak zatím bez finančních poplatků. Podle opozice jde však o pouhý strategický krok před blížícími se volbami, což vedení města odmítá.

Velká část místních obyvatel měla k plánovanému zavedení zón řadu dotazů a obav. Veřejná projednání, která se konala v únoru a červnu loňského roku, ukázala značný zájem veřejnosti. Lidé byli zvědaví nejen na to, ve kterých oblastech budou placené zóny zřízeny, ale také kolik budou muset platit za možnost parkovat ve vymezených lokalitách. Přesné částky poplatků však radnice dosud neprozradila s tím, že tyto informace budou poskytnuty na dalším veřejném fóru, které však doposud neproběhlo.

Starosta Martin Mrkos uvedl, že bylo rozhodnuto o rozvolnění harmonogramu, aby byla změna pro řidiče co nejhladší. Ukázalo se totiž, že v jiných městech, jako například v Jihlavě, byl nárazový přechod na nový systém problematický. Žďár se postupně učí z jejich chyb a už nyní podniká kroky, jako například stanovení ulic s jednosměrným provozem nebo maximální povolenou rychlostí 30 km/h, aby připravil řidiče na „parkovací revoluci“.

Opoziční strana Změna 2018 kritizuje tento postup jako populistický tah s ohledem na blížící se komunální volby v roce 2026 a zdůrazňuje potřebu budování nových parkovacích ploch. Podle jejich zástupce, Jaromíra Brychty, jsou osobní automobily pro dopravu v tak velkém městě jako Žďár nezbytné, a je proto nutné investovat do zvýšení počtu parkovacích míst.

Radnice se také plánuje zaměřit na možnosti záchytného parkování, zejména spoluprací se soukromým sektorem. Zkušenosti z jiných měst ukázaly, že taková spolupráce může významně ulehčit dopravní zátěž. Rok 2023 bude věnován jednáním s majiteli soukromých pozemků a obchodních center, aby se maximalizoval potenciál stávajících parkovacích prostor pro potřeby města. V brzké budoucnosti by měl být připraven nový harmonogram projektu, který bude veřejnosti představen.



Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář

Hlavní zprávy