„Na třetí klíčovou aktivitu nazvanou A Funny Sketch about Health se děti předškolního věku z Mateřské školy Domeček, o. p. s., Praha moc těšily. Tato aktivita se zaměřovala na osvojování základů anglického jazyka, a to na zdravé a nezdravé potraviny. Děti se zábavnou formou naučily nejen klíčová slova, ale také otázky a odpovědi, které zde byly nezbytné,“ uvedla Aneta Štěpánková
Cílovou skupinou pro tuto aktivitu bylo deset dětí ve věku od čtyř do sedmi let. Primárním cílem celého projektu, který autorka zpracovává v rámci závěrečné absolventské práce, je vytvoření metodiky, jak pracovat s dětmi předškolního věku při výuce anglického jazyka. Sekundárním cílem je pořízení videozáznamu pro rodiče, kteří mohou sledovat pokroky a nadšení dětí během výuky cizího jazyka.
Aktivita A Funny Sketch about Health obsahovala několik částí. Studentka děti nejprve seznámila s maskotem školky jménem Teddy, se kterým následně sehrála zábavnou scénku. Scénka pojednávala o studentce Anetě a stravovacích návycích ve škole. Byl zde kladen důraz na nezdravé potraviny a zdravé potraviny.
Třetí částí této aktivity bylo samotné představení a pojmenování všech klíčových slov, které se děti měly naučit. Pro snazší a rychlejší zapamatování si slovní zásoby následovaly dvě obrázkové křížovky. Děti dle obrázků říkaly anglická slova a studentka je zapisovala do jednotlivých políček. Výsledkem této aktivity byly dvě tajenky, které odkryly slova healthy a unhealthy.
Čtvrtou aktivitou bylo přilepování zdravých a nezdravých potravin. Zelená tabule s názvem healthy byla připravena pro zdravé potraviny a červená tabule s názvem unhealthy pro nezdravé potraviny. Studentka děti vedla pomocí otázek Where is the apple? Is it healthy or unhealthy?
V závěru této klíčové aktivity děti vytvořily vázu se zdravými potravinami pro studentku Anetu. Jejich úkolem bylo přilepit na lékařskou špachtli jakýkoliv obrázek se zdravou potravinou a vložit jej do připravené vázy. Tato aktivita sloužila také pro zpětnou vazbu.
Autorka projektu se v rámci třetí klíčové aktivity zaměřila i na slovní hodnocení od zúčastněných dětí. Děti uvedly, že aktivity se studentkou Anetou, která zde často působí jako asistent pedagoga je velice baví. „Angličtina s paní učitelkou Anetkou se mi moc líbí, protože s námi dělá vtipné hry, které jsou pro nás nové a zajímavé,“ uvedl sedmiletý Šimon.
„Úspěšnost projektu tkví především v originalitě každé klíčové aktivity,“ dodala Aneta Štěpánková.
V rámci školního projektu English4Family, pod vedením Veroniky Karlové Bílkové, studentka pracuje s dalšími spolužačkami na klíčové aktivitě pro děti čtvrté třídy základní školy v Jihlavě. Tato aktivita bude zrealizována v průběhu měsíce listopadu. Průběh dalších projektů můžete sledovat na komunitě English4Family.
Projekt Happy English with student Aneta bude zakončen čtvrtou klíčovou aktivitou v pátek 18. listopadu.