Elektrokola nacházejí stále více příznivců

Rozhodně neplatí, že ten, kdo má elektrokolo, je lenoch. Elektrokola za cyklistu nešlapou, motor pouze pomáhá, když jezdec sám aktivně šlape.

uniweb weby

Tato moderní kola jsou jak pro aktivní sportovce, tak pro ty, kteří si rádi vyjedou v klidu a v pohodě na výlet. „Zpočátku jsem byl k elektrokolům nedůvěřivý, ale svůj názor jsem změnil. Díky nim si totiž můžete dovolit mnohem delší trasy nebo zábavnější výlety s menší námahou než na kole klasickém,“ prozrazuje Martin Rigó, motokrosový závodník, který se vedle prodeje autodílů zaměřuje také na motocykly a nově právě na elektrokola.  

Ujedete víc a o zážitky určitě nepřijdete

Podívejme se na příklad z reálného života. Chcete naplánovat cyklovýlet. Zapíchnete prst do mapy a uvažujete většinou o okruhu 20 km. Tam a zpět to dá 40—50 km. S elektrokolem se vám rozšíří rádius. A také zážitky. Můžete si dovolit vybrat mnohem delší vzdálenosti. Muž si chce pořádně zašlapat, partnerka chce jet také, ale nestojí o to, aby měla jazyk na vestě. Díky elektrokolu, na kterém žena jede, si výlet užijí oba.  Dojezd elektrokola záleží na terénu, hmotnosti jezdce a také na jeho stylu jízdy. Sportovci rozhodně nemusí mít obavy, že elektrokolo za ně bude šlapat a oni se ochudí o sportovní vypětí. 

Do města, do přírody i do horského terénu

U elektrokol existují všechny typy, tak jak je známe u klasických kol. „Uvažujete-li o něm, promyslete si, k čemu je budete používat. Někdo s ním chce jezdit po městě, někdo do přírody, jiný preferuje tzv. skládačku, někdo zase terénní kolo. Lehce limitující je baterie kola, která něco váží. A záleží na tom, kde je umístěna. Pro jízdu po městě a pro rekreačního cyklisty je vyhovující umístění baterii na místě nosiče. Pokud je někdo sportovec a rád jezdí v terénu, měl by zvolit kolo s baterií na rámu,“ radí Martin Rigó z třebíčského Rimota. Nejlevnější kola vyjdou na 13 tisíc, mají olověnou, a tedy těžkou baterii, která váží kolem 40 kg. Moderní elektrokola jsou už jiný kalibr. „Mají lithiovou baterii o váze kolem 20 kilogramů, dojezd na jedno nabití se pohybuje  až ke sto kilometrům a životnost samotné baterie je také poměrně dlouhá. V normálních podmínkách je to do 70 000 km,“ popisuje Rigó. Životnost baterií v elektrokolech se udává v počtu nabíjecích cyklů. U lithiových baterií dosahuje až 1000 cyklů. A co s kolem, když je baterie na konci své životnosti? Jede se dál, jen se koupí nová baterie. 

Elektrokolo je investice, která se vyplatí

Rozumná cena za dobré elektrokolo je mezi 20—30 000 Kč. Značkové elektromotory, například od firmy Bosch, táhnou ceny elektrokol výše. Cyklisté, kteří rádi a často jezdí, takové kolo jistě ocení. Ostatně pokud se podíváme na velmi kvalitní klasická kola, dostáváme se k cenám také nad 20 000 Kč. Bezesporu jsou elektrokola současným sportovním trendem a moderním dopravním prostředkem. K dobru jim lze přičíst také to, že do sedel vytáhnou i ty, kteří se dříve obávali toho, že na klasickém jízdním kole nebudou stačit. Zajděte si do třebíčského Rimota na Spojovací ulici a zkuste si je. Třeba na jednom už odjedete. 


Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
po 04.09.2017 13:12




0 +
 

Hlavní zprávy