Přitom v roce 2020 si papírovou dálniční známku koupilo celkem 5,3 mil. zákazníků. S výjimkou letošních letních měsíců, kdy se prodávaly především desetidenní e-známky, zůstává největší zájem o ty roční. Dosud si je zakoupilo zhruba 2,7 milionu motoristů, třicetidenní variantu 0,5 milionu lidí a desetidenní 1,8.
„Přestože do letošních čísel prodejů ještě výrazně zasáhl covid, už nyní máme téměř stejné prodeje jako za celý loňský rok,“ hodnotí ministr dopravy Karel Havlíček a dodává: „Lidé si mohou pořídit e-známku velmi snadno, a ještě si sami nastavit její platnost, což obojí vede ke zvýšenému zájmu o e-známky.“
Největší poptávka po elektronických dálničních známkách byla letos koncem ledna a v únoru, po uplynutí platnosti ročních papírových kuponů. Další nárůst pak přišel s letními prázdninami, kdy se během července a srpna prodalo přes 1,3 milionu kusů elektronických dálničních známek.
Od zahájení prodeje loni v prosinci lidé stále nejraději využívají e-shop na webu edalnice.cz, kde si e-známku kupuje přibližně 83 % motoristů. Na čerpacích stanicích EuroOil nakupuje přibližně 9 % lidí, na pobočkách České pošty zhruba 6 % a dvěma procenty se na celkových prodejích podílí samoobslužné prodejní kiosky.
Všem motoristům pak nejen s nákupem pomáhá Call centrum provozovatele sytému, kterým je státní podnik CENDIS. Jeho pracovníci za posledních devět měsíců vyřídili více než 42 tisíc telefonických hovorů, přes 30 tisíc oznámení o osvobození a zhruba 65 tisíc dalších požadavků.