Ve čtvrtek minulého týdne byla slavnostně odstartována výstavba nového dopravního rozvoje v Havlíčkově Brodě, jenž by měl významným způsobem přispět k snížení dopravního provozu ve městě. Celkové náklady na tuto dopravní stavbu, jejíž Completion se očekává do léta 2025, se vyšplhají na něco málo přes 113 milionů korun.
Inovativní přeložka silnice I/37, která se táhne na délku 700 metrů a spojí Brněnskou a Jihlavskou ulici, je očekávána ke dokončení do léta pátého roku. 'Naším finálním řešením pro Havlíčkův Brod, jenž je však značně složitý, je najít vhodný náhradní dopravní kanál. Tato nová přeložka by měla výrazně zmírnit dopravní zácpa na křižovatce Jihlavské a Brněnské ulice a přitom poskytnout přímou trasu pro tranzitní dopravu,' prohlásil generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), Radek Mátl.
Nová komunikace však nebude jediným přírůstkem do dopravní infrastruktury, bude ještě doplněna o dvě okružní křižovatky. První z nich nahradí stávající kruhový objezd v Brněnské ulici nedaleko čerpací stanice Orlen, který získá elipsoidní formu. Druhá, zcela nová okružní křižovatka, se objeví na křížení s Chelčického ulicí a poskytne lepší přístup k vlakovému a autobusovému nádraží. Podle Jiřího Veselého, mluvčího ŘSD na Vysočině, 'nová okružní křižovatka výrazně zlepší průjezdnost dopravy a zredukuje čekací dobu pro řidiče jedoucí z Chelčického ulice.'
Před zahájením stavebních prací, které provede havlíčkobrodská firma Aquasys, budou archeologové provádět výzkum na okraji Havlíčkova Brodu. Jejich práce by měla začít již tento týden. 'Očekáváme, že zde nalezeme pozůstatky po takzvané horní cihelně, což byl průmyslový areál z 19. století, kde se vyrábělo velké množství cihel,' uvedl Jakub Těsnohlídek z organizace Archaia Brno.
Aquasys nyní zahájí přípravu stavby, přičemž první etapa nebude mít vliv na dopravní síť, bude se týkat především výstavby provizorních komunikací. Poté se budou provádět práce na kanalizaci v Jihlavské ulici, kde bude provoz řízen semafory. Následovat bude výstavba samotné přeložky. 'Do zimy bychom měli mít hotové podkladné vrstvy pro celou novou komunikaci,' uvedl hlavní stavební dozor Aquasys Jaromír Kocián.
V budoucnu jsou naplánovány ještě další městské bypassy a další komunikace, které urychlí dopravu. 'Budeme pokračovat v rozvoji městské infrastruktury pro zajištění lepšího přístupu a efektivnější dopravy. V loňském roce jsme otevřeli přes 58,4 km silnic první třídy, většinou obchvatů. Letos zahájíme dalších 45,7 km,' dodal Mátl za ŘSD.
Závěrem se firma Aquasys zavázala dokončit novou spojovací komunikaci I/37 na jaře 2025. Po dokončení stavby budou následovat obě okružní křižovatky. Havlíčkův Brod se nové komunikace dočká po dlouhých letech čekání. Původně bylo zahájení stavby avizováno na jaro 2022.
Doporučení redakce: Pokud stavíte a potřebujete kvalitní kabelové šachty nebo kabelové komory, navštivte stránku kabelové šachty.