Středa 17. ledna, 8.30
„Dálnice D1 je na 99. kilometru na Prahu průjezdná jedním jízdním pruhem. Kamiony, které zůstaly v místě od úterního poledne, se pomalu rozjíždějí. Na místě jsou policejní hlídky a policisté budí některé řidiče nákladních vozidel a usměrňují jejich rozjezd. Stále zcela neprůjezdná je silnice II/602 u Olešné na Pelhřimovsku,“ uvedla Dana Čírtková, tisková mluvčí krajských policistů na Vysočině.
Okolnosti nehody a informace z včerejšího večera: Dálnice D1 u Jeníkova stojí.
Středa 17. ledna 15.30
Dálnice D1 ve směru na Brno průjezdná, dálnice směr Praha v jednom pruhu jede, kolona z 99. kilometru se pomalu dává do pohybu. Kolony vznikají na 124. až 145. kilometru ve směru na Praha u Velkého Meziříčí, kde v průjezdu brání odstavené kamiony.
„Až při kolapsu dálnice, kdy kamiony musí zůstat stát a blokují jízdní pruhy si znovu připomeneme absenci jakýchkoli funkčních a kapacitně vyhovujících odstavných ploch pro nákladní vozy u dálnice D1. Ani po téměř deseti letech po jarní řetězové nehodě na stejném úseku D1 s více než dvěma stovkami havarujících vozidel provozovatel dálnice nic pro zlepšení situace neudělal. Záchytná parkoviště by pravděpodobně zcela nevyřešila stávající mimořádný stav, ale jistě by dálnici ulevila a mohla být zázemím pro zasahující složky. Osobně se domnívám, že už není na co čekat, stát se prostřednictvím Ředitelství silnic a dálnic ČR musí rozhoupat a absenci odstavných parkovišť s dostatečnou kapacitou a odpovídajícím zázemím řešit! Zvláště, když rekonstruujeme dálnici již čtvrtým rokem. To, že kamiony sjedou a stojí na objízdných trasách souběžných krajských silnic, není do budoucna udržitelné,“ říká hejtman Kraje Vysočina Jiří Běhounek.
Foto: HZS Kraje Vysočina