Jihlavská radnice se rozhodla optimalizovat parkovací systém ve městě, který byl ve svých počátcích značně komplikovaný pro mnohé návštěvníky města. Nová uspořádání vešla v platnost po velikonočních svátcích, která byla založena na studii dat sbíraných monitorovacím vozem. Podstatnou inovací je možnost zaparkování na vyhrazených místech bezplatně. Bohužel, i přes úpravy, místní a návštěvníci města nadále bojují s pochopením dosud náročného systému parkovacích zón, který byl ve městě Jihlava implementován před téměř rokem.
Město nyní nabízí možnost dvouhodinového parkování bez poplatku v určených oblastech jako jsou úřady, sportovní areály a periferní ulice. Navíc byla prodloužena doba nočního parkování v oranžových zónách. „Státní svátky a neděle jsou obecně pro parkování zdarma na všech návštěvnických a fialových zónách , ' vysvětlil Radovan Daněk, mluvčí jihlavského magistrátu.
Avšak ne všechny problémy, které souvisí s parkováním, souvisí s cenou. Mnozí návštěvníci města Jihlava si stěžují na nepochopení systému zón, který byl zaveden v květnu minulého roku. To znamená, že v modrých zónách mohou parkovat pouze místní obyvatelé s dlouhodobou licencí, v oranžových zónách je parkování zpoplatněno během dne a je určeno pro návštěvníky a fialové zóny jsou mixem obou, kde mohou parkovat jak místní, tak i návštěvníci za jednorázový poplatek.
Problém však vzniká v tom, že placené parkovací zóny jsou na vozovce označeny modrou barvou bez ohledu na to, jakým způsobem jsou zóny určeny. „Pokud vidím modrou čáru, předpokládala jsem, že jsem v modré zóně. Není vždy snadné se v těchto zónách orientovat,“ řekla návštěvnice města Pavlína Procházková.
Navzdory výše uvedeným problémům se zdá, že zónový systém parkování splnil účel, který městská rada plánovala: přesunout pravidelné návštěvníky z parkovišť v centru města na jiná místa, jež jsou levnější. „Práce mi nedovoluje parkovat na náměstí. Je to příliš drahé a nevyplatilo by se mi tam parkovat, když jdu do práce,“ řekla Denisa Štefková, která do Jihlavy dojíždí.