Modernizace železniční tratě Žďársko-Vysočina zahájena

Zahájila se sedmimiliardová modernizace železniční tratě Žďársko-Vysočina. Správa železnic chce do jara 2027 opravit a vylepšit 20 km úsek, poškozený nadměrným provozem. Cílem je zvýšit bezpečnost a komfort cestujících, urychlit provoz a nápravu degradovaných úseků.

uniweb weby

Zahájena byla významná modernizace železniční tratě táhnoucí se přes Žďársko na Vysočině. Více než dvacetikilometrový úsek trpěl nadměrným provozem, který vedl ke značné degradaci kolejí. Opravu a modernizaci těchto úseků plánuje Správa železnic (SŽ) dokončit do jara 2027.

Projekt modernizace za sedm miliard korun představuje nejen nápravu degradovalých úseků, ale také zlepšení podmínek cestování pro cestující. Vyšší míra bezpečnosti a komfortu je cílem oprav, stejně jako zrychlení provozu na trati. Trať byla poškozena přetěžím provozu vlaků z Brna do Prahy.

Podle Jiřího Svobody, generálního ředitele SŽ, představoval jedenáctikilometrový úsek u Vlkova na Žďársku v posledních letech značný oříšek. Tato trať sloužila jako náhradní trasa během uzavírky železnice u Brna, což vedlo ke zhoršení stavu kolejí. Nyní jsou na místě starých dřevěných pražců instalovány betonové a to celou trať přes Vysočinu.

Martin Počta, stavbyvedoucí modernizačních prací, vysvětluje, že probíhá proces napřímení a zvýšení poloměru trati. To železnici donutí rozšířit a přemístit se o několik metrů doleva. Tento krok umožní zvýšit rychlost provozu až na 160 kilometrů za hodinu.

Jedním z prvků rekonstrukčního projektu je přesunutí stávající zastávky Vlkov u Tišnova bližší k vesnici. Jindřich Michal, starosta Vlkova u Tišnova, zmínil obavy místních z možného zvýšení hluku, ale vyzdvihl tišší provoz na modernizovaných kolejích.

Na druhém úseku u Pohledu, dlouhém devět kilometrů, si dopravci vymohli práci na jednotlivých kolejích, což prý práce zkomplikuje a její provedení prodlouží. Nicméně, ve Vlkově, kde je vlaková doprava zastavena, se doba rekonstrukce pravděpodobně zkrátí.

V rámci tohoto projektu budou celkem zmodernizovány dvaadvacetikilometrové úseky. Plánované jsou také další opravy, které by měly v nejbližších letech obnovit dalších pětadvacet kilometrů trati mezi Havlíčkovým Brodem a Brnem.



Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář

Hlavní zprávy