Samotná stavba odstartuje začátkem června, ale silnici 602, která je hlavním průtahem města ve směru Brno-Praha a tvoří také objízdnou trasu dálnice, má uzavřít až v půlce prázdnin. „Tato krajská stavba je pro nás sice nadmíru žádoucí, protože most je na konci životnosti a je téměř jediným spojovacím místem mezi východní a západní částí našeho města. Na druhou stranu to pro řidiče znamená každodenně absolvovat náročné objížďky,“ uvedl starosta Velkého Meziříčí Radovan Necid. S ministerským příslibem ale město může využít dálnici D1 jako neplacenou objížďku, takže po Třebíčské a po obchvatu budou uzavřený most pravděpodobně objíždět jen auta do 6 tun a místní doprava, zásobování a autobusy. Naopak nákladní auta budou směřována výhradně na dálnici.
Město půjde ve směru na Brno objet mezi exity 141 Vel. Meziříčí-západ a 146 Vel. Meziříčí-východ. Ve směru na Prahu pak ovšem půjde sjet až v Měříně, protože kvůli opravě bude exit 141 pro sjezd uzavřený téměř až do konce září. Dalším opatřením bude otočení jednosměrného provozu na Bezděkově, zejména pro složky IZS. Výjezd pak bude u zimního stadionu.
Kvůli složitému vybudování technologické lávky pro inženýrské sítě, které stávajícím mostem vedou, se stržení mostu plánuje na samém konci července. „Zhotovitel zároveň ujistil několikrát nejen nás, ale i krajský úřad, že termín dokončení stavby, tedy 31. října 2017, platí," řekl starosta Radovan Necid.
Na Vysočině v blízkosti dálnice D1 je naplánována celá řada dalších modernizací. Opravovat se bude průtah Křižanova, průtah Osové Bitýšky i silnice z Velké Bíteše do Osové Bitýšky. Další oprava je pak na silnici z Ostrova nad Oslavou do Žďáru nad Sázavou. Radnice ve Velkém Meziříčí proto jednoznačně řidičíům doporučuje, aby v případě omezení na dálnici nesjížděli, největší dopravní tepnu bude vzhledem k opravám téměř nemožné objet po silnicích I. i nižších tříd.