Na Krajský úřad Kraje Vysočina bylo v loňském roce doručeno šest peticí a 134 stížností, což představuje mírný nárůst oproti roku 2022. Oproti minulému roku zaznamenal krajský úřad více stížností ve věci dopravy a pracovněprávních vztahů, zatímco v oblasti hospodaření s majetkem kraje nebyly zaznamenány žádné stížnosti.
Dvě petice byly doručeny hejtmanovi Kraje Vysočina, první z nich byla zaměřena na nesouhlas s demolicí mostu přes D1 u Řehořova a zachování přístupu na druhou stranu dálnice. Druhá petice vyjadřovala nesouhlas s rozhodnutím kraje o zamítnutí vyvěšení moravské vlajky na budově krajského úřadu ve státní svátek 5. 7. 2023.
Na Odbor dopravy a silničního hospodářství Krajského úřadu Kraje Vysočina byly doručeny další tři petice. Jedna se týkala požadavku na úpravu autobusových linek 600030 a 600990, druhá řešila problém odepření přístupu a využívání rekreačních objektů a zrušení pěší komunikace ve směru Jihlava – chatová oblast v Ráji. Poslední žádala o vytvoření autobusového spoje Nový Rychnov – Vyskytná.
Náměstkovi hejtmana Miroslavu Houškovi byla doručena petice s požadavkem na vybudování protihlukové stěny v lokalitě Jihlava-Helenín. Všechny doručené petice byly řádně vyřízeny a autoři petic byli informováni o jejich vyřízení.
V oblasti dopravní obslužnosti bylo zaznamenáno největší množství stížností, celkem 31, což představuje nárůst o 7 oproti roku 2022. Zajímavě, v oblasti hospodaření s majetkem kraje nebyla za loňský rok zaznamenána žádná stížnost. Počet stížností na zařízení sociální péče se mírně zvýšil, zatímco v oblasti školství došlo k mírnému poklesu.
V roce 2022 bylo doručeno 19 anonymních oznámení, v loňském roce to bylo 8. Z toho 2 oznámení byla prověřována a jedno z nich shledáno jako částečně důvodné. Rovněž byla doručena tři podání upozorňující na možné korupční jednání, z toho dvě byla anonymní a jedno s identifikovatelným oznamovatelem.
Všechna podání byla důkladně prošetřena a v případě důvodnosti přijaty nápravná opatření. Bez ohledu na nárůst stížností v určitých oblastech se krajský úřad snaží řádně vyřizovat všechny podané stížnosti a petic, přičemž průběžně sleduje a vyhodnocuje míru vnímání kvality poskytovaných služeb a spokojenost občanů.