Radostín na Havlíčkobrodsku se připravuje na zavedení úsekového měření rychlosti, které by mělo výrazně zpomalit provoz projíždějících vozidel. Obcí, kde trvale bydlí méně než 150 obyvatel, projede za dva týdny 138 tisíc vozidel, z toho 36 tisíc překračuje povolenou rychlost. Starosta Petr Zadina uvedl, že radar je jediným účinným řešením pro jejich úsek na silnici I/38, obzvlášť v místě, kde je autobusová zastávka a není možné zřídit přechod pro chodce.
Obec již v minulosti uskutečnila zkušební měření, jehož výsledky byly pro obyvatele překvapením a podnítily hledání řešení, jak učinit centrum Radostína bezpečnější. Dosavadní zpomalovací semafory nebyly policií povoleny a informativní radary neplnily svůj účel. Nyní se obec rozhodla pro úsekové měření rychlosti, praxí ověřené jako účinné v městských částech Šmolovy a Svatý Kříž u Havlíčkova Brodu.
Obec Radostín si pořídí radar na vlastní náklady, které se pohybují mezi 1,5 a 2 miliony korun. Spolupráce s Havlíčkovým Brodem jí umožní získat podporu při správě systému a při řešení přestupků, ačkoli výnosy z pokut zůstanou brodské radnici. Podle starosty Zadiny je pořízení radarového systému nevratnou investicí do bezpečnosti pro občany, což potvrdil i výsledky ankety mezi obyvateli obce, v níž většina souhlasila s tímto řešením.
Spolupráce s Havlíčkovým Brodem již byla formálně stvrzena podpisem smlouvy. Systém by měl být uveden do provozu v druhé polovině tohoto roku. Radostínský systém bude třetím takovým nasazením v blízkosti Havlíčkova Brodu na silnici I. třídy. Městská část Havlíčkův Brod již v minulosti zakoupila podobné systémy pro Krátkou Ves, avšak přestoupky také poklesly na minimum a zařízení pak bylo přemístěno do Svatého Kříže.
Počet umístění radarů na Vysočině se v posledních letech rozšířil i na další obce, jako je například Jihlava nebo Ždírec nad Doubravou. Samotné město Havlíčkův Brod však neplánuje pořizovat další zařízení pro jiné malé obce. Ty si mají své radary opatřit samostatně, přičemž městská správa pouze provede nezbytnou administraci.