Zřizovatelé místních základních škol, obce, se zasadili o to, aby na Pelhřimovsku včas odstartoval místní akční plán a jeho uskutečnění.
„Díky aktivitě starostů může dnes většina škol žádat o prostředky na modernizaci a vybavení učeben. Jejich žáci se tak naučí pracovat s moderními technologiemi a pomůckami a budou tak lépe připraveni na požadavky, které na ně budou kladeny v souvislosti s přechodem na další studium a do praxe,“ říká Vladimíra Hojgrová, manažerka projektu Místní akční plán ve vzdělávání.
Například v městysi Nová Cerekev usilují o vznik zcela nového polytechnického pavilonu. Město Počátky podporuje celkovou modernizaci odborných učeben, a to jak řemeslných, tak přírodovědných i jazykových. Obdobných projektů je na Pelhřimovsku řada. Zhruba 80 % škol bude usilovat o finanční prostředky z Evropské unie k modernizaci učeben.
Současně se v rámci projektu MAP pracovalo s pedagogickými týmy. Vedení škol umožnila provedení supervizí, které se zaměřovaly na určení dalších potřeb škol v území. Jako jeden z hlavních problémů byla identifikována komunikace mezi školou a rodiči. Vzhledem k tomu, že obce i realizátoři projektu vidí školu jako významného činitele dané místní komunity, rozhodli se podpořit zlepšení v oblasti komunikace mezi rodiči a školou. Ředitelé škol (nebo jejich zástupci) tak mají od ledna možnost navštěvovat systematický kurz, kde se seznámí se základy PR a komunikace s médii, krizové komu nikace i s technikami řešení sporů a efektivní komunikace. Kurz je zaměřen prakticky a vychází z konkrétních potřeb škol v regionu. Ředitelé škol mají také možnost konzultovat konkrétní problémy a kauzy, s nimiž se setkávají tak, aby nalezli řešení co nejužitečněji uplatnitelné v dané situaci.