Možným řešením situace se včera zabýval speciální tým, který svolal vicepremiér a ministr průmyslu, obchodu a dopravy Karel Havlíček.
Spotřebitelé se nyní snaží AdBlue předzásobit, poptávka podle distributorů vzrostla o 70 až 100 %. Prodejní místa se tak musí častěji zásobovat speciálními vozidly pro přepravu AdBlue, což v praxi znamená vyšší požadavky na logistiku. A protože se situace průběžně mění, vede to také k lokálním výpadkům dodávek.
"Občasné výpadky nabídky AdBlue u prodejců jsou v této době zejména z logistických důvodů, a to v důsledku vyšší poptávky. Přesto jsme se dohodli, že se obratem vyhodnotí nejbližší kapacita evropských výrobců a našich dopravců, dále požadavky distributorů a prodejců, s tím, že se bude na denní bázi operativně monitorovat nabídka a poptávka," říká vicepremiér a ministr průmyslu, obchodu a dopravy Karel Havlíček a dodává: "Doporučím vládě, aby Správa státních hmotných rezerv současně spustila proces na pořízení základního množství AdBlue do státních rezerv, ale pouze pro budoucí potřeby integrovaného záchranného systému, větší množství není nezbytné pořizovat."
Za problémy s AdBlue nepřímo může vysoká cena zemního plynu u výrobců průmyslových hnojiv, kteří tuto kapalinu produkují jako vedlejší produkt. Po sklizni totiž zemědělský sektor vyčkává, jaký bude vývoj cen průmyslových hnojiv, což sekundárně omezuje výrobu AdBlue v Evropě.
AdBlue tým tvoří zástupci Ministerstva průmyslu a obchodu, Ministerstva dopravy, Správy státních hmotných rezerv, Svazu chemického průmyslu, společností ČEPRO a ČESMAD.