Čísla dokazují, že Vysočina se stává stále populárnější destinací nejen pro domácí turisty, ale i pro návštěvníky ze zahraničí. „Naším cílem je dále posilovat tuto pozici a přilákat ještě více zahraničních hostů. Připravujeme nové kampaně a chceme se zaměřit na německy mluvící země, kde zaznamenáváme rostoucí zájem nejen o Vysočinu, ale o celou Českou republiku,“ komentuje statistiky ředitel Vysočina Tourism Zdeněk Navrátil.
Počet ubytovaných domácích turistů se meziročně zvýšil o 5 %. Kraj Vysočina může být pyšný na nárůst počtu ubytovaných hostů ve srovnání s předcovidovým rokem 2019. V první polovině roku 2024 zde přivítali o 40 972 více návštěvníků než v roce 2019, což představuje růst o 15 %. V druhém čtvrtletí roku 2024 se počet ubytovaných hostů zvýšil meziročně o 2,6 %, a ve srovnání s druhým čtvrtletím roku 2019 šlo o nárůst o 16 % – což činí 25 909 návštěvníků více.
Krajská organizace Vysočina Tourism dlouhodobě podporuje rozvoj cestovního ruchu prostřednictvím řady marketingových aktivit a rozvojových projektů. V roce 2024 se podařilo ve spolupráci s agenturou CzechTourism uskutečnit rekordní počet fam a press tripů, které přiblížily krásy Vysočiny novinářům, influencerům a odborníkům z cestovního ruchu. Vysočina Tourism také trvale spolupracuje s HitRádiem Vysočina na projektu „Vysočina Vysočině“, který podporuje místní turismus. V letních měsících organizace cíleně přivádí obyvatele velkých měst, aby si užili chladnější a klidnější prostředí Vysočiny s heslem: „Město pálí? Vysočina Tě zchladí!“.
Vysočina Tourism je příspěvková organizace zřízená Krajem Vysočina za účelem podpory a rozvoje udržitelného cestovního ruchu v kraji. Naším cílem je propagovat krásy a atraktivity Vysočiny a zprostředkovat návštěvníkům nezapomenutelné zážitky.