Dále bude doplněn odbočovací jízdní pruh v návaznosti na plánované úpravy městských komunikací. Projekt pamatuje i na zlepšení bezpečnosti chodců, kteří po dokončení stavby budou moci opět využít chodník. Financování je zajištěno z Integrovaného regionálního operačního programu, který na dvacetimiliónovou akci přispěje více než 16 milióny korun. Dokončení veškerých prací je odvislé od přízně počasí, v tuto chvíli je reálný termín na přelomu listopadu a prosince.
Objízdná trasa je stanovena následujícím způsobem:
veškerá možná osobní i nákladní doprava bude směřována na dálnici D1 – sjezd –nájezd Velké Meziříčí-východ, sjezd-nájezd Velké Meziříčí-západ, ve směru na Prahu až na exit Měřín;
vozidla s povolenou konstrukční rychlostí do 80 km/h a autobusy pojedou po místní komunikaci Třebíčská a přes komunikaci II/360 se dostanou přes ulici K Novému nádraží zpět na komunikaci II/602.
Chodci budou moci využít jiný most přes řeku Oslavu, který se nachází asi o 250 metrů dál ve směru k autobusovému nádraží.