Jihovýchodní obchvat Velkého Meziříčí: Zahájení prací v roce 2026

V roce 2026 začne výstavba jihovýchodního obchvatu Velkého Meziříčí na Žďársku, což odlehčí dopravu v centru. Nová komunikace propojí cesty na Velkou Bíteš a Třebíč a povede dopravu na dálnici D1. Projekt, s náklady 474 mil. Kč, zlepší dopravní situaci a podpoří rozvoj infrastruktury včetně jaderného projektu Dukovany.

uniweb weby

V příštím roce odstartuje výstavba klíčového jihovýchodního obchvatu Velkého Meziříčí na Žďársku, který má zásadně odlehčit dopravní situaci v centru města a usměrnit proud aut. Nová krajská komunikace, o délce dvou kilometrů, propojí silnice na Velkou Bíteš a Třebíč a nasměruje dopravu na exit 146 dálnice D1.

Projekt, jehož předpokládané náklady bez DPH se vyčíslují na zhruba 474 milionů korun, má nejen zklidnit přeplněné centrum, ale také poskytnout rychlejší a efektivnější trasu pro tisíce vozidel, které každodenně míří z Brna a pokračují dále na Třebíč.

Trasa obchvatu je navržena tak, aby vedla od silnice II/360 v blízkosti betonárny, překonala železniční most a řeku Oslavu, a posléze se napojila na stávající okružní křižovatku se silnicí II/602. Toto řešení nejen zmírní dopravní kolaps v odpoledních hodinách, ale také urychlí zásah hasičů a záchranné služby díky novým možným propojením v regionu.

Aktuálně je připravena projektová dokumentace a čeká se na vydání stavebního povolení. K řešení zůstává několik majetkoprávních otázek, včetně vyvlastnění jednoho pozemku a garáže, kde nebylo možné dojít ke shodě s vlastníky.

Jihovýchodní obchvat má strategický význam i pro další rozvoj oblasti. Náklady na projekt jsou hrazeny ze Státního fondu dopravní infrastruktury, a k jeho dokončení by mělo dojít do roku 2027. V rámci rozvoje regionální infrastruktury se obchvat stane součástí návozových tras pro plánovanou dostavbu dvou bloků v jaderné elektrárně Dukovany.

Nová komunikace, zahrnující napojení na místní silnice a stavbu několika mostů, nabídne Velkému Meziříčí klíčovou infrastrukturu nejen pro dopravní obslužnost, ale rovněž pro efektivní logistiku během budování jaderného projektu. Podle analýzí se očekává, že dopravní tok v této části města se sníží přibližně o 30 %, což významně přispěje k plynulosti a bezpečnosti silničního provozu.



Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář

Hlavní zprávy