V Česku se konečně rychle rozvíjí dopravní infrastruktura. Jaká je budoucnost?

Cestování po Česku nikdy nebylo jednodušší a zdá se, že jsme ještě nedosáhli vrcholu. Otevírají se nové dálnice, vzniká konkurenční prostřední na železnici a plánují se velké věci. Jaká je budoucnost dopravy v České republice?

uniweb weby

Dálniční síť začíná získávat plánovanou podobu

V Česku se v posledních letech po několikaleté stagnaci podařilo dokončit několik důležitých dálničních staveb. V první řadě došlo k důležité opravě dálnice D1. Otevřely se ale i nové úseky dálnic D3, D6, D11, D35 či D48.

Tip
: Pokud vaše povinné ručení obsahuje nízké pojistné limity, měli byste si je zvýšit. Na dálnicích totiž bude cestovat častěji než dříve.

Stále před sebou ale máme velké výzvy
. Tou první je dokončení dálnice D35, která by se stala alternativou přetížené D1. Druhou velkou výzvou je napojení hlavních dálničních tahů na dálnice u našich sousedů. V dokončení přeshraničních tahů má Česko stále velký dluh vůči svým sousedům, kteří často mají své projekty ukončené těsně před naším územím.

Česko má skvělý systém veřejné dopravy

Velkou devizou je v České republice velmi dobře fungující systém veřejné dopravy. Ať už se bavíme o městské hromadné dopravě, autobusové dopravě, či o železnici, dostat se lze prakticky do každé vesničky v zemi.

Vozový park je moderní, udržovaný, řidiči jezdí rozvážně, zpravidla na čas a ceny jsou dostupné pro všechny věkové skupiny. Lze předpokládat, že zejména na území velkých měst bude rychlý rozvoj pokračovat. V Praze se jistě dočkáme nových linek metra, velkou výzvou pak bude kompletní elektrifikace vozového parku. K elektřinou poháněnému metru, tramvajím a trolejbusům by se v nejbližších letech měly přidat také autobusy s bateriemi.

Zapomenout nesmíme ani cyklisty
, sdílení aut, elektrické koloběžky a další způsoby přepravy. Jde o oblast, která se rozvíjí jen pár let, nepochybně však má v budoucnosti své místo.

Jaká je budoucnost?

Zejména ve velkých městech bude pokračovat tlak na snížení automobilového provozu. Čeká nás výstavba záchytných parkovišť u linek metra a postupné vytlačování aut z center měst.

Ve zbytku země bychom se měli dočkat výstavby prvních vysokorychlostních vlakových tratí, díky kterým by se i část meziměstského silničního provozu měla přesunout právě na železnici. To platí i pro dopravu nákladní, cílem bude snížit počet kamionů na silnicích.

Dočkáme se vnitrostátních leteckých linek či supermoderních řešení, jako je Hyperloop? V tomto směru se necháme překvapit.

Foto: www.pexels.com/photo/aerial-photo-of-buildings-and-roads-681335/

Autor: REGIONVYSOCINA.CZ Článek může obsahovat komerční sdělení.


Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář

Hlavní zprávy