Crystalite Bohemia zvyšuje objem dodávek do zemí Jižní Ameriky

O zhruba jeden milion kusů vzrostou v porovnání s loňským rokem dodávky nápojového skla ze společnosti Crystalite Bohemia, která provozuje sklárny ve Světlé nad Sázavou, do zemí Jižní Ameriky.

uniweb weby

„Zatímco loni jsme do tohoto regionu dodali kolem 2,6 milionu kusů našich sklenic, v letošním roce už máme zakázky přesahující 3,5 milionu kusů nápojového skla. Největší zájem je o kolekci Colibri,“ říká Aleš Trpák, obchodní ředitel společnosti Crystalite Bohemia.

Podle Aleše Trpáka se daří vyvážet nápojové sklo především do Brazílie, oživení letos nastává i v dalších zemích tohoto regionu, například v Argentině, v Kolumbii, Chile či Venezuele. Tím, že se ve světelské sklárně nedávno spustily dvě velkokapacitní automatické linky na výrobu nápojového skla, zvedla se o více než dvojnásobek výrobní kapacita tohoto zboží. To podle Aleše Trpáka přispělo k tomu, že objem zakázek stále roste a zájem o výrobky Crystalite Bohemia projevují noví obchodní partneři. 

Pokles naopak pokračuje v tomto teritoriu u dárkového a dekoračního skla. „Tento trh bohužel úspěšně obsazují čínští producenti, kteří často padělají i naše výrobky, a prodávají je za zcela odlišné ceny, než za které jsme schopni je nabídnout my,“ popisuje Aleš Trpák.

V květnu společnost Crystalite Bohemia přistoupila ke změně názvů všech kolekcí nápojového skla. Zatímco v minulosti se používala zejména ženská jména, jako byla Cecílie, Aida, Kleopatra, nové názvy vycházejí z latinské ornitologické terminologie. „Hlavním důvodem bylo se jasně odlišit od konkurence, aby naše názvy byly jednoznačně identifikovatelné a nedocházelo k záměně s konkurenčními výrobky. Vedle toho se v nabídkách nás i našich konkurentů vyskytují stejné nebo velmi podobné vzory, jejichž výroba trvá již několik desítek let. Jenže jen naše sklárna vyrábí pouze z titanové skloviny, ostatní výrobci používají jiný druh skloviny. V neposlední řadě některá jména byla problematická i vzhledem k možným jazykovým bariérám. Například jméno kolekce Gastro u anglicky mluvících zákazníků evokovalo spíše problémy týkající se zažívání. Proto se nově prodává pod názvem Colibri,“ vysvětluje Aleš Trpák. 



Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář

Další články z rubriky


Hlavní zprávy