„Zatímco loni jsme do tohoto regionu dodali kolem 2,6 milionu kusů našich sklenic, v letošním roce už máme zakázky přesahující 3,5 milionu kusů nápojového skla. Největší zájem je o kolekci Colibri,“ říká Aleš Trpák, obchodní ředitel společnosti Crystalite Bohemia.
Podle Aleše Trpáka se daří vyvážet nápojové sklo především do Brazílie, oživení letos nastává i v dalších zemích tohoto regionu, například v Argentině, v Kolumbii, Chile či Venezuele. Tím, že se ve světelské sklárně nedávno spustily dvě velkokapacitní automatické linky na výrobu nápojového skla, zvedla se o více než dvojnásobek výrobní kapacita tohoto zboží. To podle Aleše Trpáka přispělo k tomu, že objem zakázek stále roste a zájem o výrobky Crystalite Bohemia projevují noví obchodní partneři.
Pokles naopak pokračuje v tomto teritoriu u dárkového a dekoračního skla. „Tento trh bohužel úspěšně obsazují čínští producenti, kteří často padělají i naše výrobky, a prodávají je za zcela odlišné ceny, než za které jsme schopni je nabídnout my,“ popisuje Aleš Trpák.
V květnu společnost Crystalite Bohemia přistoupila ke změně názvů všech kolekcí nápojového skla. Zatímco v minulosti se používala zejména ženská jména, jako byla Cecílie, Aida, Kleopatra, nové názvy vycházejí z latinské ornitologické terminologie. „Hlavním důvodem bylo se jasně odlišit od konkurence, aby naše názvy byly jednoznačně identifikovatelné a nedocházelo k záměně s konkurenčními výrobky. Vedle toho se v nabídkách nás i našich konkurentů vyskytují stejné nebo velmi podobné vzory, jejichž výroba trvá již několik desítek let. Jenže jen naše sklárna vyrábí pouze z titanové skloviny, ostatní výrobci používají jiný druh skloviny. V neposlední řadě některá jména byla problematická i vzhledem k možným jazykovým bariérám. Například jméno kolekce Gastro u anglicky mluvících zákazníků evokovalo spíše problémy týkající se zažívání. Proto se nově prodává pod názvem Colibri,“ vysvětluje Aleš Trpák.