Začněme nejvýraznějšími změnami. Na první pohled si všimnete modernizovaných světlometů, které více objímají masku chladiče. Ta je také lehce upravená a celá příď působí uhlazenějším dojmem než před faceliftem.
Inovace se dotkly i zadního nárazníku. I když se jedná o nepatrné vylepšení, designéři odvedli skvělou práci a Octavia díky tomu vypadá svěže a moderně. Facelift nijak neovlivnil prostornost interiéru ani objem zavazadlového prostoru. „Oktávka“ tak i nadále zůstává praktickým vozem pro celou rodinu.
Interiér se pyšní ekologickými materiály a volitelným třináctipalcovým displejem navigace. Standardem jsou desetipalcový displej, dvouzónová klimatizace, silnější nabíjení přes USB-C a vylepšený systém Kessy.
Facelift přináší i nové asistenční a bezpečnostní funkce, jako jsou uložený parkovací manévr, parkování na dálku a vylepšený systém pro vyhodnocování únavy řidiče. Součástí hlasové asistentky Laury je nyní i chatbotChatGPT, který otevírá dveře novým možnostem a celkově zpříjemňuje ovládání interaktivního systému.
Pod kapotou se nyní může nacházet jeden z pěti motorů. Základní volbou je nový 1,5 TSI s výkonem 85 kW, dále je k dispozici 110kW varianta s mild-hybridním systémem. Nechybí ani dva naftové motory 2,0 TDI a dva benzinové dvoulitry s výkonem 150 kW a 195 kW (model RS). Na své si tak přijde snad opravdu každý.
Facelift Octavie bude dostupný v šesti výbavových stupních: Essence, Selection, Top Selection, ExclusiveSelection, Sportline a RS. Ceny zatím nebyly zveřejněny, ale očekává se, že se budou pohybovat v podobné hladině jako u stávajícího modelu.
Resumé? Facelift Octavie se podařil na jedničku. Přináší decentní, ale velmi propracované změny v designu, vylepšenou techniku a udržitelnější interiér. Pokud o koupi tohoto modelu uvažujete již delší dobu, možná vás „nakopne“ právě omlazení. A kdyby ne, stále jsou k mání levnější skladové vozy Škoda.