Nové cyklostezky v Taboře na obzoru

Radnice v Táboře plánuje zvýšit podíl cyklistické dopravy na 15 % do roku 2030; nyní je to 4 %. K dosažení tohoto cíle se plánuje vybudování nové cyklistické stezky a dalších cyklistických pruhů, povolení průjezdu cyklistů po chodnících a spuštění sdílených kol s mechanickým i elektrickým pohonem.

uniweb weby

Podíl cyklistické dopravy ve městě je momentálně nelibě čtyři procenta. Jeden z aktuálních cílů radnice je tuto statistiku do roku 2030 zvýšit na minimálně patnáct procent. Podle zdrojů z městského úřadu je nejbližším krokem k dosažení tohoto cíle vytvoření nové cyklistické stezky v Jihlavské ulici, která bude pokračovat směrem do Radoněna - místní části Tábora.

Starosta Martin Mrkos vysvětlil, že město rovněž pracuje na projektu cyklostezky na pravé straně náměstí Republiky a v Sázavské ulici. Sázavská trasa se navíc propojí s existujícím cyklokoridorem a protnou se také s budoucím Parkem Klafar. Další plánované pruhy pro cyklisty najdeme v ulicích Neumannova, Vančurova a Wolkerova, a také v blízkosti studentského internátu a v Brněnské ulici.

Plány pro budoucnost představují také výhledové spojení města s obcemi Mělkovice a Veselíčko a osadou Krejdy. 'Jde o trasy, které již byly navrženy, ale jejich další realizace se brzdí kvůli některým nevyřešeným majetkoprávním otázkám,' upřesnil starosta.

Ve městě se rovněž postupně zvyšuje množství chodníků vybavených značkou umožňující cyklistům legální průjezd bez ohrožení chodců. Tyto chodníky můžeme najít například na sídlišti Pod Vodojemem, v Novoměstské ulici, na chodníku vedoucím od Lidlu k Žižkově ulici, nebo mezi obchodním domem Kaufland a podnikem Čas. 'Určitě přibudou další,' poznamenal Mrkos.

Starosta také uvedl, že značení těchto chodníků je jednoduché a lacinné řešení na podporu jízdy na kole, ve srovnání s výstavbou nových cyklostezek. Nicméně chodník musí mít dostatečnou šířku, frekventovanost chodců a nesmí být příliš strmý – tyto parametry potom vyhodnocuje dopravní policie.

Město rovněž plánuje v brzké době umístit na své ulice sdílená kola – šedesát jich bude s mechanickými a deset s elektrickými pohony. Kola budou umístěna především u škol a veřejných budov, a budou k dispozici prostřednictvím speciální mobilní aplikace. První patnáct minut jízdy bude navíc zdarma.

Jedno z výběrových řízení na dodavatele služby sdílení kol bylo napadeno, protože požadavek sedmistupňové převodovky byl považován za diskriminační. Radnice proto musela upravit dokumentaci a vyhlásit výběrové řízení znovu.



Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář

Hlavní zprávy