Turisté v Třebíči každoročně přibývají. V roce 2013 jich bylo 113 000, v loni už 124 000. Je vidět, že Městké kulturní středisko, které se v Třebíči stará o cestovní ruch, dělám svou práci dobře. Je tedy se od čeho odrazit a dále pokračovat.
Výlet začíná u počítačeTuristická nabídka se musí zaměřit právě na zmiňované dva typ turistů. Ti, co začínají plánovat výlet u počítače, musí najít přehledný, aktualizovaný web. Pro tyto účely slouží turistům visittrebic.cz. Na webu horacko.cz najdeme tipy na výlety, přečteme si informace o regionu, trochu horší je to s aktualizací sportovních a kulturních akcí. Ambici na souhrnný přehled akcí na Třebíčsku má web vyletninoviny.cz. Je na něm ale ještě hodně práce, zvláště ve shromažďování informací a aktualizaci. Graficky méně atraktivní, nicméně informacemi nabitý je web dalesickaprehrada.cz. O plavbě i počasí se dozvíme také na twitteru, což je pro přehradu zbytečný mediální kanál. Nemají žádného followera. Uživatelsky přehledný a moderní web má zámek v Jaroměřicích nad Rokytnou.
Jsem tady. A co teď?Zvykli jsme si využívat balíčky a předpřipravené programy. Někomu odpadne práce s vymýšlením a organizací, jiný se inspiruje pro vytvoření vlastního programu. Turistické balíčky jsou skvělým marketingovým nástrojem a také vodítkem pro rozhodování turistů. Výborným počinem bylo zřízení turistické trasy Po stopách opatů a rabínů v Třebíči, která propojuje památky UNESCO a na atraktivitě ji přidává sběratelská hra. Turisté ubytování na Třebíčsku oceňují tipy ve Výletních novinách. Mladé rodiny se však poptávají po programu pro děti, seniory zase zajímá mix turistiky a pamětihodností včetně zastávek na kávu a občerstvení. Party mladých hledají atraktivní zábavu, ať jsou to kempy, festivaly, interaktivní muzea či zábavné parky. Třebíčsko má ještě velký prostor, jak tyto skupiny oslovit, zaujmout a uspokojit.
Turisté přijedou tam, kde mají hezký web a facebook
K propagaci Třebíče už přes rok přispívá značnou měrou incomingový tým vedený na radnici místostarostou Pavlem Pacalem. V těchto dnech se jedná o vzniku facebookvé stránky a webu v čínštině, které by čínským turistům přibližovali Třebíč, její život, památky a nabízel tipy k dlouhodobějším pobytům. Třebíč by tak byla po Praze druhým českým městem, které jde aktivně naproti svému potenciálu.
Třebíčsko má co nabídnou – Třebíč zapsaná v UNESCO, Dalešická přehrada, Jaderná elektrárna Dukovany, rodný dům Jana Kubiše (lze předpokládat zájem zahraničních turistů po zhlédnutí filmu Antropoid), Dalešický pivovar (natáčel se zde film Postřižiny), zámek v Jaroměřicích nad Rokytnou. Úkolem nově vzniklé destinační kanceláře bude zajistit finance na společný marketing Třebíčska. Můžeme se plácat po zádech, jak tu máme hezky, ale pokud se o nás turisté nedozví, nebo odjedou jinam, protože nevěděli, co ještě mohou u nás prožít a ochutnat, tak jsme zaspali.
Jak to dělají u sousedů
Velmi povedený web je na sousedním Znojemsku – jevisovice.info. Stejně jako Třebíčsko má Dalešickou přehradu, Znojemsko má Vranovskou přehradu - vranovskaprehrada.info. Turisticky atraktivnější je web navstivtevranovsko.cz. Tady si člověk vybere. A když tam ještě nebyl, zřejmě ho to přesvědčí, aby jel.