Návrh terminálu vysokorychlostní železnice v Jihlavě má vítěze

Jihlavský návrhový maraton vyhrálo francouzsko-české sdružení Arep Architectes - monom, které představilo plány pro terminál vysokorychlostní železnice v Jihlavě-Pávově.

uniweb weby

Jihlavský návrhový maraton přivedl k vítězství francouzsko-české sdružení Arep Architectes - monom, které se utkalo s dalšími týmy na soutěži pro terminál vysokorychlostní železnice v Jihlavě-Pávově. Preliminární plány ukazují, že terminál bude fungovat jako přestupní místo mezi rychlejšími regionálními spoji a městskými trolejbusy. Rovněž se očekává, že bude odbavovat až 6 000 cestujících denně.

Opakovaně se objevují obavy z dorazů, které by některé obce mohly pociťovat kvůli umístění tratě. Třináct obcí na Havlíčkobrodsku, včetně Okrouhličky, již předložilo memorandum, které volá po diskusi o dopadech projektu. Štěpánka Trbušková, starostka Okrouhličky, přinesla do diskuze obavy týkající se vodních zdrojů a zvyšujícího se hluku, který by mohl narušit klid a kvalitu života místních obyvatel. Zemědělci by také mohli čelit zvýšeným nákladům.

Na druhé straně spektra máme starostu obce Pohleď, Jindřicha Holuba, který má na projekt odlišný názor. Holub podporuje rychlokolejnici, protože by mohla přinést obyvatelům možnost rychlejšího cestování po republice a také otevřít dveře k regionálnímu rozvoji.

Navzdory rozdílným názorům, zástupci ministerstva dopravy a státní organizace pro správu a údržbu silnic a železniční dopravu v ČR mají s projektovými plány velké plány. Jak uvedl ministr dopravy Martin Kupka, terminál vysokorychlostní železnice by mohl Jihlavu proměnit v centrum dalšího rozvoje.

Přestože část vlaků přejede na nádraží Jihlava-město, je plánovaný jihlavský terminál srovnatelný s některými pražskými nádražími. Zde budou zastavovat i mezinárodní vlaky. V těsné blízkosti terminálu je rovněž plánováno parkoviště pro tři tisíce vozidel.

Francouzsko-české sdružení Arep Architectes - monom nyní začíná transformovat svůj vítězný návrh na realitu a čeká je mnoho výzev. Výstavba začne v roce 2029, se stavebními náklady předpokládanými na zhruba 2 a 3/4 miliardy korun. Výsledkem bude terminál, který se stane klíčovým spojením mezi hlavními městy regionu.



Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář

Hlavní zprávy